Extra dag in Granada

21 november 2023 - Granada, Spanje

Dinsdag 21-11-23

Vanmorgen was ik als eerste uit bed en nadat ik mij gewassen had, gingen er 4 gordijnen open: blijkbaar had ik vannacht 4 mannelijke slaapgenoten op de kamer, afkomstig uit Frankrijk (2), Ierland (1) en uit Kazachstan (1).

Die slaapkabines werken goed en je hoort de anderen nagenoeg niet.

DSC01290

Nadat ik in het hostel ontbeten heb, ga ik richting de top-attractie van Granada: het Alhambra.

Op de weg er naar toe passeer ik het oudste gebouw uit de Moorse tijd: Corral del Carlon.

DSC01206

De Moren hadden van 711 tot 1492 de macht in het grootste deel van Spanje totdat in 1492 de “Reconquista” (de herovering) van de Christenen op hun verloren land plaats vond.

In het Alhambra vind je de sporen terug van zowel de Islamitische wereld, als de Christelijke.

Als eerste bezoek ik de “Generalife” (de Koninklijke tuinen).

DSC01216

DSC01229

Om 11.00 uur heb ik gereserveerd voor het Moorse “Palacio Nazaries”. Een prachtig paleis met weelderige binnenplaatsen, ontvangstruimtes en koninklijke vertrekken, midden in het Alhambra.

DSC01233DSC01236DSC01244DSC01248DSC01232DSC01250DSC01257

DSC01260

Als laatste bezoek ik het “Alcazaba”: een verdedigingswerk uit de 13e en 14e eeuw.

DSC01269

DSC01276
Wat heb ik genoten van al dit mooi’s!

Rond 2 uur loop ik de berg af en neem een “menu del dia” (menu van de dag) op een terras met uitzicht op de Alhambra.

De rest van de middag kuier ik nog wat door de stad en bezoek als laatste vandaag het “Monasterio de San Jeronimo“ met een kerk die prachtig beschilderd en gedecoreerd is.

DSC01287DSC01288

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henk:
    21 november 2023
    Mooi, mooi, mooi. Lijkt mij ook leuk om met het campertje langs te crossen.
  2. Noud Jacobs:
    21 november 2023