Terugreis en nabeschouwing

25 april 2024 - Sevilla, Spanje

Dinsdag 23-4-24

Vanmiddag met de bus van Merida naar Zafra gereisd. Ik heb bij de Albergue in een oud klooster gereserveerd, waar ik goede herinnering aan heb. In 2022 (toen ik de Via de la Plata heb gelopen) heb ik hier ook overnacht, samen met mijn Duitse pelgrims vrienden Volker en Bernard.

DSC02463DSC02464DSC02468
Voordat we gaan eten in deze Albergue, maak ik nog een wandeling door het centrum van Zafra.

DSC02469
‘s avonds gezellig in de Albergue gegeten, samen met 2 pelgrims uit Canada (Québec) en 1 uit Zweden. Het Canadees pelgrimspaar wil een stuk van de Camino Mozarabe gaan lopen, maar zij hebben van deze Camino geen Franstalig of Engelstalig boek kunnen vinden. Ze hebben ook (bewust) geen GSM. Heb daarom mijn Duitstalig boek van deze Camino aan hun gegeven omdat er goede detailkaartjes in staan die ze kunnen lezen.

Woensdag 24-4-24

Na een prima nachtrust ontbeten in de Albergue en daarna met de bus naar Sevilla waar ik om 10.00 uur arriveer.
Loop eerst naar de kathedraal om mijn laatste stempel op te halen.

DSC02479
Aangezien ik al meerdere malen Sevilla bezocht heb, maak ik een beperkte rondgang door deze bijzondere stad.

DSC02477DSC02471DSC02484DSC02486DSC02491DSC02495DSC02481DSC02473DSC02521

Ik slaap vannacht in het “Triana Backpackers” hostel, dat in Andalusische sfeer ingericht is met veel kleurrijke tegeltjes.

DSC02517
Op de kamer waar ik slaap spreek ik maar liefst 3 pelgrims (2 Spanjaarden en 1 Nederlander), die morgen met de Via de la Plata starten. Het wordt druk op deze Camino.😊

Donderdag 25-4-24

Weinig nachtrust gehad vannacht omdat een kamergenoot (ik vermoed de 74 jarige Nederlandse pelgrim) vannacht tot 4.00 uur  aan een stuk door luidruchtig gesnurkt heeft.💤 , waardoor ik tot die tijd niet kon slapen.
In het hostel een ontbijt genomen en met de bus naar het vliegveld gereisd.

Als ik dit schrijf ben ik op het vliegveld en ik verwacht om 13.40 uur in Eindhoven te landen en dan met het OV naar huis.

Nabeschouwing:

Ik heb weer enorm genoten van deze Camino. Het is een nog vrij onbekende Camino, waardoor er ook maar weinig Pelgrims deze lopen.
Het eerste deel (november 2023) had ik goed wandelweer, maar was voor mij te eenzaam. Bij het lopen van een Camino horen ook ontmoetingen met andere pelgrims uit andere landen met andere culturen. Daar heb ik in deel 2 (april 2024) ook zeer van genoten. Ook de prachtige frisgroene natuur in het voorjaar met veel bloemen in Andalusië was zeer mooi en verrassend voor mij. Prachtig zonnig wandelweer gehad zonder een druppel nattigheid.

Ik wil jullie als lezer van mijn reisblog bedanken, dat jullie interesse hadden in mijn blog. Het is leuk dat jullie (digitaal) met mij meeliepen!

Al met al was het weer een mooie levenservaring voor mij.

Hasta la Vista

Pelgrim

1. Mathé:
    25 april 2024
    Wat een mooi avontuur weer! Ook ik heb genoten van de mooie verhalen en prachtige foto's.
  2. Noud Jacobs:
    25 april 2024
    Dank je Mathé en leuk om te horen.
  3. Loes Verbugt:
    25 april 2024
    Goed te lezen dat je genoten hebt van deze Camino en je nu weer thuis bent. Ik denk niet dat dit je laatste Camino is dus: veel plezier bij het zoeken en voorbereiden van de volgende.
  4. Noud Jacobs:
    Dank je Loes. Het Camino virus is hardnekkig.😊
  5. Riky Hendricks:
    25 april 2024
    Met ov naar huis? Dat laatste stukje, geen zin om te lopen?
    Jouw verhalen waren geweldig! Tot ziens!
  6. Noud Jacobs:
    25 april 2024
    Ben verwend om te lopen met mooi, zonnig weer Riky.😊
  7. Riky Hendricks:
    25 april 2024
    Dat weer had je mee moeten brengen!
  8. Noud Jacobs:
    .😅☀️
  9. Achim:
    25 april 2024
    Super Noud,dein Camino war ein Erlebnis für alle Pilger.Werde ihn bestimmt nächstes Jahr pilgern,soweit kein anderer Camino dazwischen kommt, ha ha ,alles gute und viellll Gesundheit für dich und deine Familie , Peregrino Achim
  10. Noud Jacobs:
    Danke Perigrino Achim.👍
  11. Annelies Giesen:
    25 april 2024
    Noud bedankt dat ik digitaal met je mee mocht lopen. Ik heb er van genoten. Wellicht tot een volgende keer. Het allerbeste voor de toekomst.
  12. Noud Jacobs:
    25 april 2024
    Beste Annelies, leuk om te horen en ik heb zo’n vermoeden dat jij een “Camino-verleden” hebt.😊
  13. Annelies Giesen:
    25 april 2024
    Inderdaad Noud. Ik liep verdeeld over diverse jaren van Nijmegen naar Santiago. Ook ben ik van Porto naar Santiago gewandeld; geweldige belevenissen waar ik nog steeds van nageniet. Het lezen van de reisverhalen van mede caminogangers onderhoudt deze herinneringen.
  14. Bernhard:
    25 april 2024
    Hallo Noud,ich habe deinen Reiseblock mit großem Interesse verfolgt.
    In Zafra hatten wir uns vor zwei Jahren getroffen ,ich kann mich noch gut daran erinnern.
    Gruß Bernhard
  15. Noud Jacobs:
    25 april 2024
    Danke Bernard und schön, dass du meinem Blog folgst.
    In Zafra trafen wir uns in der besonderen Albergue.

Jouw reactie