Welkom op mijn reisblog

9 november 2023 - Panningen, Nederland

Beste lezer,

Wat leuk dat je interesse hebt in mijn 5e Camino die ik ga lopen vanaf zondag 12 november a.s..

Op zaterdag 11-11-23 vlieg ik naar Málaga en ga dan met de bus naar Almería en start op zondag met de Camino Mozarabe vanuit Almería via Granada naar Cordoba.

Camino Mozarabe D

Zoals de naam al doet vermoeden, gaat de Camino Mozarabe het Moorse verleden van Spanje onthullen. De route werd van oudsher gebruikt door christenen die in het Arabische deel van Spanje woonden en is dan ook een van de oudste originele routes naar Santiago de Compostella.

Ik heb er veel zin in en ik hoop wederom te gaan genieten van een mooie natuur (o.a. door de uitlopers van het berggebied van Sierra Nevada), Moorse gebouwen, cultuur, de fysieke en mentale uitdaging, een “back to basics” periode, een omgeving waar ik mooie foto’s kan maken en van bijzondere mensen die ik ga ontmoeten.

Pelgrim

Ik wens jullie veel kijk en leesplezier toe.

1. Miets:
    8 november 2023
    Noud, stap voor stap gaat deze nieuwe uitdaging zeker lukken. Sjiek om je te mogen volgen.🤓
  2. Noud Jacobs:
    Hoi Miets,
    Leuk dat je mij volgt.
  3. Henk:
    8 november 2023
    Have a nice trip old chap
  4. Noud Jacobs:
    Thank you world travel.
  5. Loes Verbugt:
    8 november 2023
    Hé Noud, ik wens je weer een mooie reis toe.
  6. Noud Jacobs:
    Dank je Loes.
  7. Bernhard:
    Lieber Noud,ich wünsche dir einen schönen Camino.Bin gespannt auf deinen Blog
  8. Noud Jacobs:
    9 november 2023
    Danke, Bernard. Die Wettervorhersage für die kommende Woche sieht jedenfalls gut aus mit viel Sonnenschein und maximal 22°C.
  9. Dion:
    9 november 2023
    Succes Noud op je vijfde Camino! En een hele mooie reis gewenst. Ben heel benieuwd naar je verhalen. Wij willen deze trip ook met de camper maken.
  10. Noud Jacobs:
    9 november 2023
    Dank je Nelly. Ik denk dat m.n. de steden Granada en Cordoba erg mooi zullen zijn en ook voor jullie een bezoekje waard zullen zijn op jullie campertocht door Zuid Europa.
  11. Ger Lenssen:
    Hoi Noud,
    Ik wens je een mooie camino daar in Andalucia. Het is een prachtig stuk wat je gaat lopen. Succes en buen camino.
  12. Noud Jacobs:
    Dank je Ger.
  13. Erni:
    11 november 2023
    Succes op deze camino. Ben weer benieuwd naar de verhalen foto's
  14. Noud Jacobs:
    Dank je Erni.