Terugreis naar Nederland

26 november 2023 - Eindhoven, Nederland

Zondag 26-11-23

Nadat ik gisteren in Alcaudete was aangekomen, de balans op gemaakt van mijn huidige Camino, waar ik nu op de helft zit van de hele Camino Mozarabe. Wil graag in de toekomst ook nog het resterende deel lopen en heb toen besloten, om voor nu te stoppen. Ik heb een flexibel vliegticket gekocht en het was daarom geen probleem om de retourvlucht te wijzigen in vandaag.

Gisteravond met de bus vanuit Alcaudete via Granada naar Malaga gereisd en vandaag vanuit Malaga weer terug naar Eindhoven.

Het waren 13 zeer bijzondere wandeldagen waar ik volop genoten heb. Het was wel een eenzame Camino waar je tegen moet kunnen.

Ik wil jullie bedanken voor jullie interesse in mijn reisblog en hoop dat jullie bij mijn tweede deel van de Camino Mozarabe (waarschijnlijk ergens in 2024), wederom geïnteresseerd zijn in mijn reisblog.

Hasta la Vista

Pelgrim

1. Miets:
    26 november 2023
    Noud, welkom thuis. Denk dat Frans ook blij is dat je eerder terug komt. Deze nieuwe "eenzamere" ervaring neemt niemand je meer af. Ga je zeker weer volgen in 2024. Jouw ludieke verhalen wil ik niet missen.
  2. Noud Jacobs:
    Dank je Miets
  3. Jos Solberg:
    26 november 2023
    Wel Noud, weer een Camino-ervaring rijker... De 2e helft naar Merida kun je dan wellicht in Cordoba starten, ook een fascinerende stad... Dank voor het delen van je impressies! Groetend, Jos - http://www.jossolberg.net (IIIII - Wandelverhalen)
  4. Noud Jacobs:
    26 november 2023
    Dank je Jos en ook bedankt voor het doorsturen van je link waar ik zeker naar zal kijken.
    Als ik terug ga, start ik in ieder geval daar waar ik vandaag geëindigd ben, nl in Alcaudete.
  5. Marlies:
    26 november 2023
    Goed plan hoor Noud. Goed is goed en een keertje terug voor laatste stuk. Weer een mooie prestatie 👍🏻
  6. Noud Jacobs:
    Dank je Marlies.
  7. Fred Roethof:
    26 november 2023
    Bedankt voor je mooie reisverslagen! Ook de foto’s gaven een mooie indruk van jouw omgeving.
    Er staat nog een stukje uitdaging open!
  8. Noud Jacobs:
    26 november 2023
    Dank je Fred en ik verheug me nu al op deel 2.
  9. Ger Lenssen:
    Hoi Noud,
    Welkom thuis Noud. Fijn dat we met je mee mochten "lopen" op de camino Mozarabe. Jammer dat je niet wat meer pelgrims bent tegengekomen. Misschien heeft het iets te maken met de tijd van lopen laat in het najaar. Maar het blijft een mooie camino, wanneer je hem ook loopt.
    Geniet van de ervaringen op dit eerste stuk en tot ziens.
  10. Noud Jacobs:
    26 november 2023
    Dank je Ger en het minimaal aantal pelgrims heeft zeker te maken met de periode (november), terwijl het om te lopen een perfecte periode is voor deze Camino.
  11. Mathé:
    Beste Noud,

Ik heb weer genoten van jouw mooie verhalen en schitterende foto's. Wanneer je in 2024 het restenende deel van deze Camino gaat lopen, ga ik je zeker weer 'volgen'.
  12. Noud Jacobs:
    27 november 2023
    Dank je Mathé en leuk om te horen.
  13. Gerda:
    27 november 2023
    Bedankt voor je mooie verslagen en foto's.
    Ik ga je de volgende keer zeker weer volgen. Groetjes Gerda.
  14. Noud Jacobs:
    28 november 2023
    Dank je Gerda en leuk om te lezen.
  15. Kühnle Volker:
    Hallo Noud
    Ich bedanke mich für den Schönen Reisebericht . und Photos.
  16. Noud Jacobs:
    28 november 2023
    Danke Volker und schön, dass du mir auf meinem Reiseblog folgst. Wir sind wieder gemeinsam (digital) auf einem Camino gelaufen 😊 und dich konntet die niederländische Sprache lernen 😊.
  17. Bernhard:
    2 december 2023
    Hallo Noud,habe jetzt erst gelesen,dass du wieder zu Hause bist.Wünsche dir für naechstes Jahr einen guten zweiten Teil deiner Pilgerung.Danke für die schönen Fotos und die guten Berichte (ich kann jetzt ein paar Wörter niederländisch,das meiste hat aber Googleübersetzer gemacht).
    Gruss Bernhard
  18. Noud Jacobs:
    2 december 2023
    Danke Bernard und schön, dass du mir digital gefolgt bist.
    Grusse Noud