Etappe 23: van Monterrubio de la Serena naar Castuera

19 april 2024 - Castuera, Spanje

Vrijdag 19-4-24

Etappe 23:  Monterrubio de la Serena naar Castuera (18,9 km)

Na de pittige etappe van gisteren, ben ik blij met de korte etappe van vandaag.

Zoals verwacht waren de Italiaanse en Franse pelgrim al onderweg toen ik om 7.00 uur opstond.

Na het ontbijt in de Albergue samen met Huynsoon om 7.50 uur op pad en nadat we de plaats uitlopen, loop ik alleen verder.

DSC02265
De eerste uren zie ik hoofdzakelijk olijfboomgaarden.

DSC02266DSC02272

Na 2 uur lopen pauzeer ik even bij een waterreservoir (embalse de  Poyatos)  en eet een mandarijn.

DSC02274
Daarna zie ik een landschap met veel steeneiken.

DSC02273DSC02277DSC02280DSC02282
Aan het eind van deze mooie etappe, zie ik een perceel met amandelbomen

DSC02283
en zie ik een Duitse echtpaar uit Bonn langs de kant van de weg zitten, waar ik een praatje mee maak.

DSC02286

Zij hebben al een ruime Camino ervaring en nu ze op leeftijd zijn, lopen ze kortere stukken van de Camino Mozarabe.

DSC02284

Rond 12.30 uur kom ik aan bij de Albergue die gesloten is en een bewoner geeft aan dat ik de sleutel bij het gemeentehuis kan ophalen.

Als ik daar aan kom zie ik Huynsoon weer terug en samen gaan we naar het politiebureau, waar we de sleutel meekrijgen van de Albergue.
Het is een mooie nieuwe Albergue met 2 slaapvertrekken en 2 badkamers. Aangezien we vandaag maar met 2 pelgrims zijn, betekend dat de luxe van een eigen slaapkamer en eigen badkamer.

Daarna samen met Huynsoon nog gezellig gelunched waar we ook de 2 wandelaars uit Bonn weer terug zien. Leuk gesprek gevoerd waarbij ik meer te weten ben gekomen van het leven in Zuid-Korea.

Op de terugweg zien we kleurrijk handwerk als versiering in de straten.

DSC02289

1. Miets:
    19 april 2024
    Noud, toch wel gezellig met Huynsoon als mede pelgrim. Du mos diene kal auch kwiet. Anders had je de route vorig jaar kunnen afmaken toen je niemand onderweg trof? Mooie kleurrijke omgeving tref je iedere dag. Een genot om te lopen lijkt mij.
  2. Noud Jacobs:
    19 april 2024
    Het is een prachtige tocht Miets en ik denk dat dit de ideale periode is om te lopen. Mooi wandelweer en vele prachtige bloemen. Inderdaad ook leuk dat ik ‘s avonds pelgrims tref. Dat hoort toch ook bij het lopen van een Camino.
  3. Achim:
    Ja Noud, so bist du nicht ganz alleine unterwegs , Buen Camino
  4. Noud Jacobs:
    Schön, dass du (digital) dabei bist, Achim
  5. Achim:
    20 april 2024
    Es wird nur anders übersetzt,wie ich es geschrieben habe,schade

Jouw reactie